رستوران و کافی شاپ رستوران و کافی شاپ .

رستوران و کافی شاپ

کاشت دندان به روش جدید

لبخند شما بدون نیاز به دندان مصنوعی یا روش های سنتی مانند بریج دندان است. زمانی که سایر درمان های دندان شکست خورده باشند، ایمپلنت دندان یک جایگزین عالی است.

دلایل زیادی وجود دارد که چرا افراد ممکن است نیاز به کاشت ایمپلنت دندان داشته باشند. اگر دندانی را به دلیل آسیب دیدگی یا بیماری پریودنتال از دست داده باشید، بسیار مهم است که نه تنها دندانپزشک مناسب را پیدا کنید، بلکه برنامه ای برای درمان در آینده داشته باشید.

بنابراین، اگر شما از آن دسته افرادی که به دنبال راهی برای بازگرداندن لبخندی که قبلا داشتید، هستید ممکن است بخواهید به دنبال کاشت ایمپلنت دائمی باشید. در این مقاله، در مورد اینکه ایمپلنت های دندانی چیست و چگونه می توانند به شما در رسیدن به هدفتان برای داشتن لبخندی سالم و با اعتماد به نفس کمک کنند، صحبت خواهیم کرد.

جراحی ایمپلنت دندان
کاشت ایمپلنت با جدیدترین روش

ایمپلنت های دندانی که امروزه می شناسیم در سال 1952 توسط یک جراح ارتوپد سوئدی اختراع شد. امروزه آنها به عنوان استاندارد مراقبت برای جایگزینی دندان های از دست رفته در دندانپزشکی در نظر گرفته می شوند. ایمپلنت دندان یک فیکسچر جراحی است که در استخوان فک قرار می‌گیرد و اجازه می‌دهد تا در طول چند ماه با استخوان ترکیب شود.

ایمپلنت دندان به عنوان جایگزینی برای ریشه دندان از دست رفته عمل می کند. به نوبه خود، این “ریشه دندان مصنوعی” برای نگه داشتن دندان یا بریج جایگزین عمل می کند. اتصال ایمپلنت دندان به استخوان فک نزدیک‌ترین چیز به تقلید از دندان طبیعی است، زیرا به تنهایی بدون تأثیر بر دندان‌های مجاور می‌ایستد و از ثبات بالایی برخوردار است.

فرآیند همجوشی بین ایمپلنت دندان و استخوان فک را «اسئواینتگراسیون» می‌گویند. بیشتر ایمپلنت‌های دندانی از تیتانیوم ساخته شده‌اند که به آن‌ها اجازه می‌دهد بدون اینکه به عنوان یک جسم خارجی در بدن ما شناخته شوند، با استخوان ادغام شوند. با گذشت زمان، فناوری و علم پیشرفت کرده اند تا نتایج کاشت ایمپلنت دندان را تا حد زیادی بهبود بخشند. امروزه میزان موفقیت ایمپلنت های دندانی نزدیک به 98 درصد است.

گاهی اوقات، تثبیت استخوان فک نیز به بخشی ضروری از این درمان تبدیل می‌شود، زیرا اگر ایمپلنت‌ها در مکان‌هایی نصب شوند که از دست دادن استخوان وجود دارد، پایداری و دوام آن را تضمین می‌کند.

ایمپلنت های دندانی ریشه های مصنوعی دندانی هستند که در استخوان فک قرار می گیرند. ایمپلنت دندان به عنوان پایه ای برای نگه داشتن دندان مصنوعی در جای خود استفاده می شود. به این ترتیب عملکرد آنها مشابه ریشه های دندان طبیعی است. نتیجه دندان‌های مصنوعی است که مانند دندان‌های طبیعی به نظر می‌رسند، احساس می‌کنند و عمل می‌کنند.

ایمپلنت از سه بخش تشکیل شده است:

ایمپلنت که از تیتانیوم ساخته شده است.
اباتمنت که پستی است که ایمپلنت و تاج را به هم متصل می کند.
تاجی که به عنوان دندان عمل می کند
انواع ایمپلنت دندان
ایمپلنت اندوستال:
تیتانیوم ماده رایجی است که در ایمپلنت های اندوستال استفاده می شود. از طریق جراحی در استخوان فک قرار داده می شود تا ثبات تاج دندان را فراهم کند. تیتانیوم زیست سازگار است. بنابراین باعث تحریک و رد شدن آن توسط بدن نمی شود. قسمت فلزی پایه آن، در دوره بهبودی با استخوان فک ترکیب می شود.

ایمپلنت ساب پریوستئال:
این روش کاشت کمتر رایج است اما برای بیمارانی که توده استخوانی کافی برای قرارگیری ایمپلنت های اندوستال دارند، گزینه بسیار خوبی است. ایمپلنت های ساب پریوستئال در زیر یا زیر بافت لثه اما بالای استخوان فک قرار می گیرند. به نظر می رسد بسیاری از روش های ایمپلنت جراحی اندوستال به جز اینکه به استخوان فک نفوذ نمی کند.

https://www.rayadentalclinic.com/


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ تیر ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۵۸:۳۶ توسط:admin موضوع: نظرات (0)