رستوران و کافی شاپ رستوران و کافی شاپ .

رستوران و کافی شاپ

اهداف جراحی بینی

درخواست های متداول بیماران از جراح باریک کردن استخوان بینی، تنگ یا گشاد کردن سوراخ بینی، تغییر زاویه بین بینی و لب بالا، صاف کردن بینی کج و تغییر نوک بینی می باشد. هدف کلی از جراحی بینی، بهبود ظاهر و حفظ یک ظاهر طبیعی مطابق دیگر اجزای صورت و رفع مشکلات ساختاری بینی است. همچنین از هدف های دیگر این جراحی می توان رفع مشکلات عملکردی بینی از جمله مشکلات تنفسی را نام‌ برد.

جراحی بینی به روش بسته
در جراحی به روش بسته، متخصص تمام برش های لازم را از داخل بینی ایجاد می کند و با کمک ابزار مخصوص، مقدار بسیار کمی از پوست بینی را از اسکلت آن بالا نگه می دارد. تا بتواند تغییرات لازم را بر روی ساختار بینی اعمال نماید. پس جراح دید دو چشمی و کامل نسبت به ساختار داخلی بینی ندارد. برای زمانی که بینی نیاز به تغییرات کوچک و رفع ایرادات محدود دارد، جراحی بینی به روش بسته مورد استفاده قرار می گیرد.

مزایای جراحی بینی به روش بسته
این روش نیاز به بی حسی کمتری برای انجام دارد و مدت زمان انجام آن حدود ۳۰ دقیقه است. زیرا برش کمتری در این روش بر روی بینی ایجاد می شود. به دلیل عدم ایجاد برش خارجی، زخمی هم بر روی پوست ایجاد نمی شود و در صورت ایجاد، خیلی خیلی کم است. در روش بسته به کانال های تخلیه طبیعی پوست دست زده نمی شود. پس میزان تورم کمتر شده و زودتر بهبود پیدا می کند. در این روش جراحی بینی هیچ برشی بر روی کلوملا ایجاد نمی شود. پس گردش خون در این ناحیه از پوست متوقف نمی گردد. یعنی میزان گردش خون در پوست نوک بینی بیشتر است.

معایب عمل بینی به روش بسته
در کنار مزایای گفته شده، معایبی هم وجود دارد. در روش بسته، جراح بینی باید مهارت بسیار زیادی داشته باشد. در جراحی های دشوار مانند جراحی ترمیمی بینی، رینوپلاستی کج و ... محدودیت وجود دارد. تجسم بینی در حالت طبیعی در روش بسته، سخت می باشد. همچنین در این روش، امکان آسیب رسیدن به ساختار بینی وجود دارد.

جراحی بینی به روش باز
در این روش، جراح برای انجام کار یک برش در تیغه بین دو سوراخ بینی (کلوملا) ایجاد می کند. سپس پوست بینی را بالا آورده یا به عبارتی پوست را از ساختمان زیرین جدا می کند. در این وضعیت، پزشک به سادگی به تمام آناتومی و ایرادات بینی دید دارد و با دید مستقیم تغییرات لازم را بر روی ساختار بینی اعمال می کند. در جراحی بینی به روش باز اصلاح نقرینگی، جایگذاری و ثابت نمودن پیوندهای غضروفی بهتر انجام می شود. انجام عمل جراحی ثانویه یا ترمیم بینی فقط با این روش امکان پذیر می باشد.
مزایای عمل بینی به روش باز
در جراحی بینی به روش باز علاوه بر مواردی که گفته شد، مزایای زیادی وجود دارد. در این روش، پوست بینی از اسکلت آن جدا می شود پس جراح به راحتی می تواند ایرادات ببنی را مشاهده و آن ها را رفع نماید. همچنین احتمال بروز ناقرینگی در جراحی بینی به روش باز کمتر است. در صورت نیاز به تقویت اسکلت بینی با غضروف یا گرافت در این روش راحت تر انجام می شود. در جراحی به روش باز دسترسی به نوک بینی راحت تر بوده و در صورتی که در این ناحیه به تغییرات نیاز باشد، جراح به راحتی می تواند آن ها را ببیند و اصلاح کند.

معایب جراحی بینی به روش باز
در کنار مزایای گفته شده، یکسری معایب در روش باز وجود دارد که عبارتند از:

• به دلیل برش بر روی کلوملا، جای زخم تا چند هفته پس از جراحی باقی می ماند. سپس به مرور زمان از بین می رود و قابل تشخیص نمی باشد.
• زمان جراحی طولانی تر است.
• جراحی به روش باز تهاجمی تر می باشد. به همین دلیل مدت زمان ریکاوری پس از عمل بیشتر است. زیرا گردش خون در نوک بینی کمتر می باشد.
• تورم ناشی از جراحی بینی در روش باز بیشتر است.

https://silverbookco.com/


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ساعت: ۰۳:۲۸:۵۸ توسط:admin موضوع: نظرات (0)