رستوران و کافی شاپ رستوران و کافی شاپ .

رستوران و کافی شاپ

۴ دلیل اصلی صدای تسمه دینام سراتو

تسمه دینام سراتو ممکن است به ۴ دلیل اصلی دچار مشکل شود و صدای جیرجیر این قطعه، گوش شما را آزار دهد. این ۴ مورد عبارتند از:

۱. خرابی خود تسمه
در وهله اول به این موضوع دقت داشته باشید که عمر مفید تسمه دینام سراتو، حدود ۵ سال یا در حقیقت ۸۰ هزار کیلومتر است. بعد از گذشت این زمان، تسمه دینام دچار پوسیدگی یا تغییر فرم خواهد شد. در این حالت می بایست تسمه دینام خودروی خود را تعویض نمایید.
در زمان تعویض تسمه، به قرار گرفتن تسمه از سمت صحیح بر روی مدار چرخش آن دقت فرمایید. توصیه می‌شود در مرحله اول یک تسمه دینام سراتو باکیفیت خریداری نمایید و سپس تعویض این محصول را به تعمیرکار خود بسپارید.

۲. خرابی یاتاقان فولی
در کاپوت خودروی خود را باز کنید و روی تسمه دینام کمی آب اسپری کنید. اگر در این حالت صدای جیرجیر تسمه قطع شد، تمام فولی های مرتبط سالم هستند؛ ولی اگر دوباره صدای اذیت‌کننده جیرجیر به گوش شما رسید، به احتمال خیلی زیاد یکی از فولی‌ها دچار مشکل شده است.
در این حالت می‌بایست تسمه دینام سراتو خود را تعویض نمایید. یکی از دلایل اصلی خرابی و سر و صدای به گوش رسیده از تسمه، همین خرابی یاتاقان فولی می‌باشد.

۳. تنظیم نبودن میزان سفتی تسمه
همانند مرحله‌ی قبلی در کاپوت خودروی خود را باز کنید و روی تسمه دینام سراتو کمی آب اسپری کنید. اگر صدای جیرجیر تسمه از حالت قبلی بیشتر شد، معنای سفت یا شل بسته شدن تسمه دینام سراتو را می‌دهد.
در این دو حالت پیش می‌آید؛ یا تسمه سفت‌‌کن زیر دینام آسیب دیده یا خود تسمه دچار پوسیدگی و تغییر فرم شده است. در خیلی مواقع، تسمه سفت‌کن با کمی تمیزکاری درست می‌شود؛ اما توصیه می‌شود برای کارایی و عملکرد مطلوب، این قطعه را تعویض نمایید.
اگر هم خود تسمه دچار مشکل شده باشد، می‌بایست همانند مرحله‌ی اول، این قطعه را تعویض نمایید.

۴. تراز نبودن فولی‌ها
به جرئت می‌توان گفت اصلی‌ترین دلیل صدای جیرجیر تسمه دینام خودروها، تراز نبودن فولی‌ها می‌باشد. توصیه می‌شود فولی‌ها توسط متخصص از روی خودروی شما جدا شوند و بعد از تمیزکاری و روغن‌کاری، دوباره روی مدار قرار گیرند.
نکته: دقت کنید اگر شیارهای فولی دچار تغییر فرم و حالت شده‌اند، آن‌ها را با قطعه نو و سالم تعویض نمایید. زیرا امکان دارد هم تسمه و جهت یاتاقان فولی از حالت تراز خارج شوند.
https://kiaorginal.com/


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ آبان ۱۴۰۲ساعت: ۰۳:۲۸:۵۰ توسط:admin موضوع: نظرات (0)